Web, Mobil és Marketing Blog

Facebook élő szavazás (live reactions poll)


A napokban kísérleteztünk kicsit a Facebook élő videó és "reagálások" lehetőségének egy érdekes kombinációjával, az "élő szavazás"-sal (live reactions poll).

A témára rákeresve sok jó lehetőség kínálkozik (pl.: ez a weboldal) arra, hogy gyorsan összehozzunk egy olyan élő bejelentkezést, ahol a nézők reagálhatnak (tetszik, imádom, vicces stb), és ezzel egy feltett kérdés válasz alternatíváira voksoljanak. Mi első alkalommal a mobilplatformok népszerűségét akartuk összehasonlítani.

Mi is kell ehhez (technikai megközelítésből)?

- A Facebook API lehetőségeinek használatával figyelni kell az adott poszt (élő videó) kapcsán érkező reakciókat (ez a tetszik, imádom, stb. jól ismert jelölései), ezek típus szerinti aktuális számát folyamatosan frissítve.

- Valahogy elő kell állítani egy élő videó jelet (stream), ami tartalmazza és vizuálisan megjeleníti a szavazás aktuális állását.

- Továbbá ötlet kérdése, hogy milyen egyéb érdekességekkel színesítjük a műsort. Adásunkban például megjelenítettük azon szavazók profilképét egy kedves üzenettel, akik megosztották az adást és kommentbe beírták a mobil alkalmazás készítés kapcsán használt brendünk nevét (LevelsMDC).

Mi végül így hoztuk össze az élő adásban közvetített szavazást

Fentiekben említettük, hogy több kész, egyszerű lehetőség létezik, mi viszont ezek előnyeit-hátrányait megismerve kissé ötvöztük a megvalósítási logikát. Mindez azért is volt szükséges, mert a kényelmesnek kínálkozó megoldások használatával azért bosszantó hibákba ütköztünk (pl.: megszakadt a közvetítés, nem frissültek a szavazatok, stb.).

Ami nekünk végül bevált és 4 órán keresztül hibamentesen működött:
- szerveroldali program, mely a FB api-t használva figyelte a reakciókat és a kommenteket,
- saját szerveren FFMPEG -el létrehozott videó stream, ami gyakorlatilag egy frissülő jpg képet közvetített.

Összegezve

Érdekes lehetőség az élő adásban történő szavazás (live reactions poll) és - tapasztalataink szerint - az oldal rajongói körében is magas számban vált ki interakciót. Technikai háttere nem túl bonyolult, így nem jelent magas költségeket egy-egy hasonló "kampány".

Próbáljátok ki Ti is és ha kell egy kis segítség írjatok nekünk :) 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése